3-års kontroll

Ja, idag var det dags för 3-års kontrollen. Var väl egentligen inte så mycket - vikt, längd och test om han kunde benämna bil, hund, ko, tallrik, säng, bok, docka, boll och sen prepositionerna i, på, under. Men men Theo tyckde det var kul i alla fall och hann leka lite i väntrummet då vi var tidiga som vanligt (och de sena som vanligt, hihi)

Lucas sov i dag från 9-12.30 så det var knappt han  hann med att äta innan vi skulle åka, men jag hann färga håret, plocka undan i köket och massa annat. Sen fick han bara sova en 10 min på vägen hem och så slocknade han 18.30 ikväll.

Den där blocketaffären blev inget av, efter 12! mail så bestämde vi att han skulle komma ikväll. Men så ringde han och hade fått fel på bilen då sa jag bara att det är ok, jag säljer den imorgon till en annan intresserad. Snopet sa han bara -Jaha, ok. Mailade ikväll den andra intresserade och hoppas på att han är en normal seriös köpare.

Maken tapetserade klart hallen idag och är så nöjd, även om han under tiden var lite frustrerad då han hela tiden fick "hjälp" av Theo. Han älskar att hjälpa till och vill gärna jobba lite. Känns kul att han vill vara med så det är ju bara att låta honom hållas.

Jag mår inget vidare, började igår, känner mig trött och febrig och ont ihalsen. Hoppas det går över som det brukar göra, eftersom det snart är nyårsafton. Sen vill jag inte bli sjuk när jag ska börja jobba på fredag, ser faktiskt fram emot det.

Har gjort en sats chokladkola till ikväll som jag ska skicka med min pappa till min farmor på Åland när han åker dit imorgon, det är så svårt att köpa julklappar till henne så hon får lite snask istället. Lyckades faktiskt få kolan klar på ca 20 min, den fick stormkoka då gick det mycket fortare.

Har förresten nyårsmenyn nästan klar. Vad ska ni äta?

Kommentarer
Postat av: Berith

Tack för kommentaren i min blogg. Jag släpper inte taget om badet för jag trivs ju, men viket är slut och behöver ju jobba..

Kramelikram

2008-12-30 @ 05:56:02
URL: http://beriths.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0