Förberedelser...

Japp det kanske vänder lite, idag sov vi alla till 6.30 och det är jättebra tycker jag, helt perfekt!
Har bara varit hemma och pulat, sytt lite, kastat upp saker på vinden, pratat i telefon, lagat mat och lagt ihop tårtan inför imorgon. Det ska bli en gräddtårta med Blixten på :) Så klart!! Har slagit in alla presenter och blåst upp ballonger.

Idag fick Theo äta Nobelmiddag på dagis!! De hade fått nån räkröra till förrätt, oxfilé till varmrätt och glass till efterrätt. Riktigt gott hade han tyckt och fröknarna med! Efter det hade han somnat på vilan, det brukar han ju inte göra...
Han fick önska mat till imorgon kväll då ville han ha korv med bröd "sån vi äter på badhuset"!! Tack så lättlagat och bra!!

Hämtade Theo på dagis och sen gick vi hem och åt mellis och lekte på hans rum. Vi låg alla tre, med Lucas mellan oss, och läste i hans säng, jättemysigt! Men vad trött jag var på em, kunde ha slumrat till om det inte varit full fart på killarna. Brukar kännas så när man ska åka och träna... men jag var duktig och åkte i alla fall. Efteråt är det ju så skönt, och nu är vi 3 st som går tillsammans så man vill inte gärna svika de andra. Pratade om att satsa på tjejmilen nästa år, det vore jättekul om vi kunde genomföra det. Tyvärr är jag rädd för att springa själv i skogen, tycker det är riktigt obehagligt!

Kom hem och maken hade lagt Lucas, plockat undan i köket, satt på diskmaskinen, lekt med Theo och så var det bara läggningen av Theo kvar... och det tar jag sååå gärna! Han är riktigt superglad för att han fyller år imorgon, längtar i massor! Ville att alla ska komma på hans kalas imorgon, även Evi som är min farmor som bor på Åland! Men jag förklarade för honom att hon är så gammal och ser så dåligt så hon kan inte komma. Han har träffat henne en gång förra året och en gång nu i november var vi över dit... Så ville han också ha med kakor och tårta till dagis till ALLA barnen, men jag förklarade att man får bara ta med glass till alla, det var väl ok till slut!

Enda orosmolnet nu är att Lucas var lite varm när han somnade ikväll... får se hur han mår imorgon. Hoppas inte det blir något mer.

Nu - prata telefonen hela kvällen!! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0