Knäckt koden....

Tack för era tankar och tips ang blöjavvänjning!! Jättebra!

Idag har jag kört bara vänta ut honom och det gick ändå över förväntan bra. Jag tror också på att de måste känna vad som händer om de kissar utan blöja för det är ju inte skönt. Han är ju som sagt torr på natten och det första vi alltid har gjort har varit kissat på toaletten så det är inget ovant. 
Jag väntade ut honom och tre gånger så hann han kissa lite innan han sa till och så kissade han färdigt på pottan! Sen körde vi pottan innan vi gick ut och innan vi åt. Så det känns i alla fall att det går åt rätt håll. Ingen blöja på tre dagar nu :)

Idag har jag haft en bakfull make och det är inte kul. Seg och trött har han varit hela dagen, det enda jag tvingade honom att göra var att sätta upp den nya hatthyllan men inget mer blev gjort. Theo och jag hann klä granen innan han hann upp ens... Imorgon har han båda barnen själv hela dagen när jag jobbar, det blir spännande att höra hur det har gått. Jag vet att han fixar det, men oftast är han lite orolig innan och så himla glad efteråt att allt gick så bra!

Lucas har knäckt koden med att krypa och det är han överlycklig för.... Fortast går de när han ska krypa efter sladdar, jippi! Men det är bara att börja rensa undan allt som kan vara farligt för honom. Jätteduktig kille!
En negativ sak med hans tand i överkäken är att han har bitit sönder dinappen på flaskan. Som tur var hade vi fler hemma men vi får hoppas att han inte gör det till nån vana.

Julkorten dimper ner och Theo blir så glad för alla. Min mamma skickar såna som spelar en julvisa jättehögt och jättepipigt, dem älskar han - men inte vi!!
Jag är också lite bekymrad för vi har redan fått julkort från 2 familjer som jag helt missat. Hann ju ändå iväg med ett till dem med vanligt porto men det var lite slarvigt av mej. Nu är dessutom julkorten slut så hoppas jag har kommit ihåg alla andra, annars blir det nyårskort!

Mitt i julpysslet knäppte vi den här bilden, jag som avskyr att vara med på kort, men mina tomtenissar är så goa!



Sitter nu och sorterar kläder jag fått låna till Lucas av en jobbarkompis, mest 56-68 så nu har han växt ur dem och jag ska lämna tillbaka dem. Rensade ur hans garderob här om dagen för det fanns en del 68 kläder men det funkar inte riktigt längre... Kul på sätt och vis att ta fram lite nya kläder. Hoppas han får en del i julklapp!

Imorgon - jobb!

Kommentarer
Postat av: Lina

Jätte fin bild på er

2008-12-21 @ 21:37:31
URL: http://filippamamma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0