Nyårsförberedelser!

Ja nu är det bara planering inför nyår som gäller. Även om vi är superbekväma i år och stannar hemma och bjuder hit svärmor så vill jag verkligen äta god mat den dagen. Jag tycker om att laga mat och att äta den, och numera har jag ju också börjat gilla att baka mer och mer... En väldigt uppskattad kladdkaka kommer här:
http://www.arla.se/Default____17653.aspx?RecipeID=18188
Den är superenkel också, rör ihop allt i en kastrull, häll i en form och in i ugnen!
Tänkte tipsa om den här roliga bloggen också:
http://www.saltpeppar.se/index.php

Nyårets meny blir nog så här:
Förrätt: Carpaccio - bresaola, parmesanost, ruccola, citron, olivolja
Varmrätt: Oxfilé med potatisgratäng och rödvinssås
Efterrätt: Pannacotta med hallon och björnbär
Till detta också kladdkakan, då jag inte vet om tonårskillen eller Theo gillar Pannacotta, men den älskar de!!

Fick babygymet sålt idag, de prutade inte ens! Men makens mobil verkar bara dra till sig konstiga typer. Kanske ska lägga den på Tradera istället?

Ikväll blev det "snabbmat" - har köpt färdig fryst pizzabotten på Ica och slängde på den lite gott, skinka, ananas,lök, brieost, tomat, oregano och pizzaost. MUMS!! Tyvärr gillar inte Theo pizza så när vi äter det ber han nästan alltid att få gurka och knäckemacka. Däremot går kebab med strips hem väldigt bra hos honom!!


Får passa på att önska alla mina läsare ETT RIKTIGT GOTT NYTT 2009



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0