Nytt försök....

...att koka den där kolan, det tog bara 40 min ikväll!! Men den är ju så god så det är värt det. Har precis gjort iordning varsin påse till Theos dagisfröknar:



När jag blir nöjd med något så gillar jag att ge bort det! Idag var jag hem till min kompis som målat gåvagnen åt mej, hon fick också en liten påse.... Så här superfin blev gåvagnen:


Hoppas verkligen hon blir nöjd, det är ju Ikeas som är lite upphottad! Snygg va?

Kom på att då var det en julklapp till att slå in...

Annars var jag till Ikea idag och köpte några ramar till foton och en ny hatthylla. Kom dit precis när de öppnade och ändå var det mycket folk. Nu är det julklappshysteri!

Var till Bvc och Lucas väger nu 9060gr och är 75.5 cm lång. Han följer sin längdkurva (den högsta) bra men vikten har han tappat två kurvor på men det är inte så mycket att göra. Han mår ju bra och äter bra nu.... Har en superbra bvc-sköterska som är jättebra att diskutera med, det är så skönt då jag inte var nöjd där jag gick med Theo.

Var hem till min kompis efter dagis och Theo fortsatte med sin treårstrots. Några gallskrik och mycket gnäll med andra ord... inte särskilt roligt, men det är bara att bita ihop. Nån gång går det väl över...
Han åt i alla fall bra ikväll, nudlar med kyckling, det älskar han. Tre portioner nudlar så var han nöjd och belåten.
Vad glad han blev över julkort som kom idag, riktigt överlycklig över att se sina kompisar på korten! Kom också hem från dagis med ett paket var till mej och maken samt ett häfte med teckningar han gjort under terminen, jättekul!

Förresten - när klär ni era granar? Är det bara vi som väntar till dan före julafton?
Har ni plast eller riktig?

Kommentarer
Postat av: Chrstina

Vi kommer klä vår riktiga gran på söndag. Får passa på när svärmor inte är i stan och ha riktig gran. Hon är nämligen allergisk.

2008-12-16 @ 21:00:12
Postat av: Lina

Vi ska ha plast gran o vi ska klä den på söndag, hade först tänkt göra det dan före men jag jobbar till 18 o sen åker vi till västerås på annandan, så nu hinner vi njuta av den lite mer=)



Kram//Lina

2008-12-16 @ 21:12:40
URL: http://filippamamma.blogg.se/
Postat av: Linda P

Vi hade riktig gran förra året, som barrade massor... sen kom den inte till återbruket förrän i april tror jag!! Så det lutar åt vår plastgran i år... har också allergiker i släkten, kanske värt att tänka på!

2008-12-16 @ 21:19:23
URL: http://lyckligamammans.blogg.se/
Postat av: Mikaela

Som du vet är våran redan uppe. Tycker det är synd att ha den uppe så krt tid, eftersom vi har plast, så den kom upp i början av dec.

2008-12-17 @ 20:22:43
Postat av: Sanna

Vi ska nog ta in vår gran i helgen. Det är så bra här i Irsta för här kommer det handbollsungdomar och hämtar granen efter jul för typ 20 kr, så då slipper man bekymret att göra sig av med den.

2008-12-17 @ 21:56:16
URL: http://barbalala-barbalala.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0