Sista dagen på dagis - JULLOV!

Idag fick Theo gå sista dagen på dagis, från imorgon får han jullov. Dagisfröknarna fick varsin påse med chokladkola och såg nöjda ut. Vi hade även gått ihop tre mammor och samlat till varsin julgrupp till dem. Dem var jag och inhandlade på förmiddagen idag!

Hittade också en tunika/klänning att ev ha till julafton. Försökte ta en bild så där som Pernilla Wahlgren gör i sin blogg, men det blev inget bra alls. I alla fall är det en svart med lite ryschpysch...

Maken kom hem igår med en till utebelysning, verkar som han har fått dille på det. Först hade vi bara ett diskret ljusnät på buskarna, nu har garageporten blivit smyckad med ljusslinga och nu var det en ren.  Theo var i alla fall jätteglad åt  renen med släde:


En mörk bild men ni ser ljusen!! Hoppas på mer snö nu till jul bara, så släden slipper stå på bar backe!

Efter dagis var vi hem till min kompis med jämngamla barn. Det var jättemysigt och gott fika fick vi med. Det är riktigt kul att se de små ligga på en matta och sprattla likadant och försöka krypa. Det kommer nog snart...
Sen var det bara att åka hem, laga mat och så åka och träna när de andra i famljen satte sig och åt. Mina onsdagsträningar är heliga, och hur trött jag än är så åker jag. Efteråt är det ju såååå skönt!!

Imorgon - mysdag hemma med barnen, kanske lite bakning!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0