Slänger ihop... jo tjena!!

Tänk att ibland får jag för mig att slänga ihop saker, dum som jag är.. Ikväll var det en chokladkola: http://www.recepten.se/recept/chokladkola.html  Gjorde den förra julen och alla älskade den.
Den kokade och kokade och kokade... läste receptet, blir klar på 5-20 min - min tog 45 minuter på sig!!!
Hoppas nu bara att den blir god i alla fall. Hade tänkt ge en liten påse var till Theos dagisfröknar som är så goa och sen slänga ihop en till form att ha till julafton. Men nästa omgång får nog bli imorgon... orkar inte en timma vid spisen till.

Idag har jag bara pysslat lite hemma och sen varit och köpt en sista julklapp, ja jag var klar men kom på en så bra sak till. I år har jag en sån där skön känsla att jag har hittat riktigt bra julklappar som kommer att bli uppskattade. Det är det roligaste av allt ju att se när folk blir glada över sina presenter.

Tänkte på det, jag tror att min förberedelse inför julen började för tre år sedan. Theo var ju beräknad till 30 november, och då ville jag vara klar med alla julförberedelser så att jag skulle slippa springa i affärer med en nyfödd bebis. Och det var skönt, han kom ju inte förrän 11 dec och då hade jag tom gjort egna julkort som det bara var att klistra dit ett foto på honom på. Alla var ju impade att jag orkade göra nåt sånt precis efter jag fött barn... ;)
I år tänker jag som så att tänk om barnen blir sjuka precis innan jul och det blir svårt att åka och julhandla sista dagarna. Då skulle jag få lite smått panik. Nu är det bara sista julmaten kvar så det känns skönt.

Idag hade vi Theos dagiskompis här på em och jag måste erkänna att Theo inte var särskilt snäll. Han trotsade mej och skrek och tog alla leksaker från sin kompis. Blä!! Hans kompis var inte heller en ängel, han slog Theo när han inte fick ha en leksak, så det var lite gråt och skrik. Till slut sa han i alla fall förlåt och de lekte vidare. Vilken jäkla ålder de är i nu, jag tycker det är jättejobbigt när de bråkar istället för att leka... Hoppas på att det går över fort! Men nu vet jag i alla fall vad 3års trotsen är...

Lucas är lite klängigare än vanligt men riktigt gosig också... Han tar sig fram till mej och vill upp hela tiden. Han kryper ju inte än men liksom snurrar och vrider sig fram och tar sig oftast dit han vill. Han är så cool, när Theo häller ut alla sina 80 små bilar på golvet så sitter/ligger de där tillsammans och leker läääänge. Så nöjda båda två!
Imorgon ska vi till bvc och kolla vikt och längd!

Här är killarna när de badade tillsammans ikväll:



Nu luktar det chokladkola i hela huset, men det ska ju stelna innan man kan smaka, tyvärr!!

Kommentarer
Postat av: TT

Vilken fin bild!

Kram!

2008-12-15 @ 21:23:34
URL: http://tyratok.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0