Julafton!

Ja, gårdagen började med att vi tog det rätt lugnt, fixade och donade och så gick maken ut  med Theo i vagnen för att han ev skulle sova lite middag, men icke.... En halvtimma för tidigt, dvs innan vi bytt om eller nåt, så dök min syster med familj upp! De har iofs en bit att åka och som jag sa till henne hellre en halvtimma för tidigt än för sent, men lite stressigt var det  här hemma då!!

Alla kom med sina karotter och julklappssäckar, det var inte lite julklappar som vanligt. Vi ska skärpa oss till nästa år!

Här är inte ens alla med!!

Började med lite glögg och sen satte vi oss och åt riktigt gott och mycket!! Allt var supergott och jag tappade räkningen på alla gånger jag fyllde på tallriken. Theo var också jätteduktig och åt skinka, leverpastej, gurka, köttbullar....

Efter det började vi julklappsutdelningen, och jag var tomtenissa som läste på paketen och Theo delade ut dem. Han var jätteduktig och det var bra så att han slapp sitta och bara vänta. Mitt i detta kom tomten och ringde på dörren. Han hade med sig paket till barnen och Theo hjälpte honom in med säcken och vinkade men ingen kram!!

Sen var det dags att öppna och Theo var nog glad för varenda liten sak han fick, kul att se! Men bästa presenten var Rory Racerbil - bilbanan!! Efter ett tag tömdes rummet på karlar då hade de satt ihop den och alla var där och lekte!!

Helt lyrisk över sin bilbana!!

Vi fick mycket praktiska saker som var jättebra, stege, våffeljärn (dubbelt) mjukstängande toalock, eltandborstar, ugnsform med underlägg, handdukar, vetekudde, pk på ikea, m.m. Roliga saker: Nannyboken, halsband, stickad tröja med skärp, olja &vinäger smaksatt, pyjamas, spel, godiskorg!!



Barnen fick massor med leksaker och kläder! Lucas bästa presenter var nog dessa:


Theos dessa:




Sen var det fika med morotskaka och pepparkakscheesecake, mums!
Kvällen var jättemysig men när alla åkte hem så somnade barnen fort och vi med, det tar på krafterna att fira jul!!

Idag har vi mest lekt med alla julklappar och städat undan, skönt! Badade bastu här på kvällskvisten det var riktigt skönt och Theo gillar det med!! Nu en film kanske?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0