1:a advent

Här började jag dagen med att uppvakta maken på sängen, med alla tre barnen uppkrupna, riktigt mysigt! Han fick frukost på sängen och sina paket, blev jätteglad för allt...
Sen kom jag på att det var sista dagen för Ikea-besök ( Family pris på ny variant av Expedithyllan till Lucas rum) så jag for dit. Hittade den och lite annat smått och gott och stannade av ren  impuls till på K-rauta på vägen hem. Där hittade jag en fin tapet för halva priset. Ringde maken och vi slog till! Så här ser den ut:

Image

Ska ju vara i en liten hall med 4 dörrar i så jag tror den kommer att bli bra!

Åkte hem och maken hade städat lite och fixat lunch så vi åt gott allihop. Lucas hade en sovdag idag, vi fick vänta på att han skulle vakna, sov 3 timmar på fm. Skulle till loppis där min mamma stod en liten stund, hittade dock ingenting.
Kl 14 kom farmor och hämtade Theo för ett besök på Vallby Friluftsmuseum. Hade gärna följt med men kände att jag behövde pyssla lite hemma också innan alla skulle komma och fira maken. Hann förbereda och sätta ut belysning på framsiden, koka fruktpure till Lucas och lite annat smått och gott.... Lucas sov ju nämligen länge igen!

Theo kom hem och berättade att han träffat Tomten och önskat sig en Rory Racerbil :) Hade också sett en massa djur, de var tydligen nyfikna idag. Sen kom resten av släkten och vi fikade gott! Maken fick en häcksax, skjorta och cd-bok så han var jättenöjd!  Theo fick 3 chokladkalendrar men kunde inte riktigt förstå vitsen att inte öppna dem på en gång. Kanske han är för liten?


Imorgon - dagis, babysim, kanske nåt annat kul!?

Kommentarer
Postat av: Linda

Vilken mysig dag:) Hälsa och gratta så mycket.



Åldern spelar faktiskt ingen roll när det kommer till chokladkalendrar...de öppnas alltid i förväg haha;)

Ha det så bra!

Kram

2008-11-30 @ 21:59:44
URL: http://blogg.aftonbladet.se/17864
Postat av: Linda P

Ja det är nog så med kalendrarna, han får göra som han vill... Missade adventskalendern i morse så det blir nog att kika ikväll! Hoppas den är bra :)

Ha en jättebra måndag!

2008-12-01 @ 09:27:56
URL: http://lyckligamammans.blogg.se/
Postat av: TT

Jag ville köpa en chokladkalender till mitt rum på jobbet och äta en om dagen men det satte min kollega stopp för... så kom hon idag efter lunchen med munnen full av godis! Hmpf!

2008-12-03 @ 19:30:46
URL: http://tyratok.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0