Ändrade planer..

Strukturera och omstrukturera, igen och igen... det blir man bra på som småbarnsmamma! I går hade Lucas svårt att somna och i natt var han lite orolig, vaknade och kunde inte somna om.... Försökte i 2 timmar sen fick han sova i vår säng, och då gick det bra. Men något är det på gång men vi vet inte vad. Tänder, förkylning?

Så nu blir det lite lugnare dag, stan tar vi bara om vi hinner och känner för det. Babysimsfoto blir det som vi prioriterar. Sen har även min vän med sina två jämnåriga omstrukturerat så vi ska inte ses idag utan tar det på fredag när de stora inte är på dagis. Så på eftermiddagen ska vi åka till Barnens Hus och försöka ta ett bra syskonfoto, perfekt julklapp! Jag förstår inte hur de ska få dem att sitta stilla och skratta, men det är ju deras jobb så det går säkert bra...

Till träningen ikväll får jag med mej två kompisar, hoppas nu bara att maken hinner hem från jobbet i tid, det var lite osäkert. Undrar om jag ska gardera mej med barnvakt i fall att? Vill ju och behöver komma iväg och träna!

Nu sover Lucas ute i vagnen och jag hoppas vi ska hinna få i lite mat innan babysimmet och helst ner på stan men det verkar bli tajt. Har ju fått löfte om hjälp av en kompis, hon ska hjälpa mej att måla en lära-gå-vagn till min systerdotter. Tänkte köpa hobbyfärg i olika rosa/lila nyanser så hon kan måla hennes namn och en figur, hoppas det blir en uppskattad julklapp...

Ja annars får jag tränga in stan-besöket mellan Ikea och kompis-träff imorgon, hmmm... Tycker bara att det är så bökigt med bilbarnstolar och kundvagnar eller barnvagnar och väckning och matning på stan... Men på nåt sätt ska det väl gå!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0