Föräldraledig = Fullt upp!

Ja, det här med föräldraledighet kan man diskutera. Visst är man ledig från jobbet men bara för att utföra ett annat jobb... Och tid över? Nja knappast. Dagarna fylls med bvc-besök, öppnaförskolan, babyrytmik, babysim, mammajympa, träffa vänner, m.m. Därimellan ska man försöka hinna "bara vara med sin bebis"!

Just nu är vi ju i fasen där introduktionen av mat sker, och det tar också en himla massa tid. Och ork, för fy vad tråkigt det är när de inte vill äta! Och min lilla kille är ingen matfantast. Visst, ibland överraskar han men oftast är det lite trugande... observera - så länge det inte är fruktpure! För då storgapar han :-) Och blir arg när det är slut.

Imorgon ska jag ner på stan och inhandla en julklapp, ta babysimsfoto, hämta Theo på dagis och sen åka hem till en kompis. På kvällen är det matlagning och sen träning på schemat...

Idag har jag faktiskt jobbat! Bara 3 timmar men ändå.. jag skulle ju inte jobba före nyår var tanken. Men det var riktig kris och jag vet hur tråkigt det är att behöva ringa och avboka kunder så jag fixade min mamma som barnvakt till Lucas och kunde ställa upp!

Efter dagis var vi till Pinglans öppna förskola det var riktigt skönt. Inte så mycket folk och mina barn var riktigt glada och mysiga... Det är de väl oftast men ibland är det trotsålder så det skriker om det för Theos del. Hem och lagade mat, alla åt glatt och sen läggning av Lucas.

Vi lägger varsitt barn och kör varannan kväll här hemma. Det funkar bra för oss och barnen verkar också tycka att det är ok. Även om Theo ibland tycker att vi båda ska läsa för honom... men det är ju inte han som bestämmer ;-) Den som inte lägger Theo får gå och plocka undan lite i köket och strax innan 19.30 sitter vi båda i soffan :-D

Här kommer förresten en bild på mina härliga killar, precis hemkomna från dagis är vi:


Nu ska jag fortsätta min julklappsplanering!! God kväll!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0