Fest, träning & shopping...

Då var den här helgen över... Har haft det riktigt bra och är suernöjd!
I lördags kom ett sms med förfrågan om att komma på Familjejympan på Friskis och det nappade vi på, Theo och jag. Faktiskt så var det över förväntan, Theo tyckte det var kul och jag med. Kanske måste köpa nya inneskor till honom bara, verkade som att de var lite små. Hittade också en tränings t-shirt på stan idag som han ska ha dit!

Sen var det nästan bara hem och äta och sen packa inför kvällen. Lämnade killarna hos min mamma med sambo vid 16, och det var inte lite grejer vi hade med... Fortsatte sen på 40-års festen som började redan kl 17, det var makens kompis som fyllde och han är suverän på att fixa fester och bjuder gärna på sig själv. Började med ett litet tal och smörgåstårta och sen var det en rolig presentation av alla inbjudna. Lite senare bjöds det på liknande Singing Bee- tävling, mitt lag slog makens - det ni!! Vi gick till semifinal och det var jättekul. Jag höll mig nykter och körde så när alla lekar var slut och det blev typ disco så åkte vi hem.

Vaknade av att telefonen ringde kl 6. Tänkte att det var nåt problem med barnen så jag skyndade upp och svarade, det var en gammal farbror som ringt fel. Typiskt när jag skulle få sova, men jag kunde somna om så det var skönt. Hade ställt klockan på 9, då gick jag upp och åt frukost, åkte och tränade på gymet, ut till Hälla för lite shopping och sen och hämtade barnen. Hade lite julgransplundring och sen packade vi ihop oss i bilen.

Tyvärr hade Theo en riktigt trotsig kväll, han blir så där jättegrinig och bråkig och när man blir arg på honom så blir han ledsen och alldeles övergosig. För att nästa sekund börja trotsa igen.....
Vet inte om det berodde på att han var lite övertrött då han somnat sent och vaknat som vanligt vid 7, men han somnade gott i sin säng kl 19 ikväll!

Lucas hade varit supergo och glad hela tiden, inga problem. Han hade också orkat varit uppe länge så de hade inte fått nån direkt vuxentid på kvällen. Det känns jätteskönt att allt gått bra där och alla var nöjda med helgen!



Fick sms av en jobbarkompis igår kväll att hennes lilla bebis äntligen kikat ut, 17 dagar över tiden! Det blev en liten kille och alla mådde bra!

Nu är helgen slut och imorgon är det måndag. Vad har ni för planer för morgondagen?
Vad jag vet har jag inga, men det kan ju vara nåt jag missat.... Dags att börja använda kalender!


Kommentarer
Postat av: Anonym

Blir riktigt full i skratt, en gammal farbror som ringt fel?? Just idag, helt sjukt! Kul att killarna hade det bra hos mormor:-D Duktigt av dig att vara iväg och träna åxå:-D

2009-01-18 @ 21:12:27
Postat av: Anonym

Alltså, jag skrev Salcin på namn, men det syns ju inget så jag signerar väl nu/ Salcin "you know who"

2009-01-18 @ 21:13:54
Postat av: Lina

Å vad irriterande med felrignign när du skulle få sovmorgon



Har du fått mail från pop? Rean på ytterkläder börjar på onsdag den 21.



Kram

2009-01-19 @ 19:48:00
URL: http://filippamamma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0