Händelserik dag...

Idag har det rullat på för fullt!! Vi var alla sååå trötta ikväll... Dagen började med lämning på dagis sen tog jag en rask promenad och kom hem helt genomsvettig. Duschade och snabbt iväg till Bvc med Lucas - lillen väger nu 9610gr och är 77cm lång! Boeltestet klarade han utan problem som väntat.

Åkte hem till min kompis Malin och fick jättegod lunch, bakpotatis - min favoritmat! Barnen som är jämngamla satt och pratade och åt samtidigt och verkade ha jättekul. Medans de sen kravlade runt på golvet så tog vi en kopp kaffe i soffan. Lucas ålar fram och Emma är jätteduktig på att stå på alla fyra och tom högt upp med baken i vädret, dröjer nog inte länge förrän hon kryper iväg hon med! Malin upptäckte för övrigt att Lucas har en tand till på gång i nederkäken, hade inte vi lagt märke till, oj vad det ploppar upp nu då!

Hem och hämta Theo som haft en härlig dag med utflykt med matsäck i skogen och så kom två andra kompisar med sina barn. Det var jättetrevligt och barnen lekte bra. Tänk vad de är duktiga att prata nu allihop, det kommer riktigt roliga grejer från dem! När  de åkt var det bara att laga mat, det blev enkel pastagratäng idag, mycket gott!

Sen åkte maken iväg på hockey och jag skulle lägga Lucas som inte verkade ett dugg trött, men efter lite välling så bara lade jag honom i sängen, släckte och gick ut. Det var nämligen dags att lägga en väääldigt trött Theo, förberedde honom på att det inte skulle bli nån saga ifall att Lucas inte skulle somna. Men efter en liten stund så slutade Lucas prata inne på sitt rum ( han ligger liksom bara och jollrar lite) och det var tyst, så vi kunde läsa som vanligt! Det sista Theo sa var - Jag tycker om att gosa med dej, mamma! och sen bad han att jag skulle sjunga min sång jag alltid sjunger sist: Mamma älskar Theo! Min älskling!

Härlig dag och kväll men jag är så trött, hängde nyss upp en tvättmaskin men så mycket mer blir det nog inte ikväll!

Fick förresten mitt Ica-bonusbesked idag.
Under hela 2008 har vi handlat för  - håll i er - 28 267 kr!
Jag tycker att det låter otroligt mycket men sen får man tänka på att vi haft två blöjbarn och all välling, ersättning m.m. är otroligt dyrt. Men ändå!! Vad ligger er summa på ???

Sen får man ju personliga erbjudande varje månad, jag fick återigen på blöjor, pyttipanna och - gissa - CHIPS!! Det är ju toppenbra grejer och inte så oväntat!!

Imorgon - Babysim!

Kommentarer
Postat av: TT

Jisses, tränar du hemma också?

Hemma upp en hel tvättmaskin?? :D

2009-01-14 @ 21:39:00
URL: http://tyratok.blogg.se/
Postat av: Salcin

Vet inte om det var på detta datum men jag vet vad du menar med röd:-D Lider av samma fenomen, igår när jag kom hem från träning frågade sambon "duschade du där"... då var jag dyngsur av svettasgarv.



Ni får jätte gärna komma hit och "katträna" m Lucas om ni vill. Inte ska han behöva vara rädd när han är till moster plutten;-)

Postat av: Sanna

Jag vågar knappt skriva detta men vi har handlat för sammanlagt 68771 kr under 2008!!!!

Det är nästan 6000 kr i månaden! Inte konstigt att vi aldrig har några pengar, ha ha. ;-)

2009-01-14 @ 23:40:14
URL: http://barbalala-barbalala.blogspot.com/
Postat av: malin

skoj vi låg på 20 000 typ vi också

tack för en underbar lunch igår var jätte skoj

jag kom ned på stan själv på eftermiddagen och handlade presenter till maja Massor med pysselgrejer

2009-01-15 @ 08:01:02
Postat av: Linda P

Sanna: Det var inte dåligt!! Äter ni oxfilé varje helg eller? Hihi!!

Salcin: Kommer gärna och katttränar, har funderat på vem som har katt, tack för inbjudan!

Malin: Tack för supergod lunch, skönt att du fick en stund själv på em!!

TT: Jag är stark jag :)

2009-01-15 @ 09:59:29
URL: http://lyckligamammans.blogg.se/
Postat av: Lina

Du har nåt i min blogg



Kram kram

2009-01-15 @ 21:00:22
URL: http://filippamamma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0