Jobb!!

Idag har jag jobbat och det gick bara bra, träningen skippades då jag vaknade med hemsk hosta, snuvig näsa och ett igenklibbat öga. Tyvärr!!
När jag kom hem så blev Lucas så där jätteglad och skrattade högt och ville bara kramas och dra i håret vilket är hans favoritsysselsättning! Kul att se att han saknat mej...

Killarna har båda haft lite kletiga ögon i två dagar men inget mer så vi torkar och torkar i ögonen! Hoppas det ger sig..

Hemma så bestämde vi oss för hämtmat, det blev från Red Hot Chili, nåt med nudlar, kyckling, biff, grönsaker och soja. Riktigt mumsigt tycker jag, och Theo åt en hel del också. Han äter det mesta....

Har fixat iordning lite i Lucas rum ikväll, han fick ju också en "Expedit"hylla från Ikea och den satte vi ihop och möblerade om lite. Alla hjälpte till och det var så mysigt.
Lucas har i över en månad varit jättejobbig att byta blöja på. När han läggs på skötbordet så liksom snurrar han runt till mage direkt. Men igår och idag så har han legat still!! Det var så att jag frågade maken - Ligger han still för dej med? Och han höll med att det har vänt, nu ligger han still igen. Undrar om det kan bero på hans jobbiga tandsprickning, för tänderna uppe har varit riktigt jobbiga men nu är båda igenom. Nu är han så där jättesupermysig hela tiden och jag bara njuter!!

Theo fixar att vara utan blöja med bravur. En dag ute på Erikslund säger han i en affär att han måste kissa. Jag försökera att snabbt hitta en toalett men de hänvisar till Ica Maxis som är en bra bit bort. Men vi går dit och pratar om massa annat och han fixar att hålla sig, jättestolt var jag då!! Ofta säger han att jag har kissat i byxorna men det är inte mer än två tre droppar och det är ju ingen fara. Hoppas att det går lika bra på dagis nästa vecka!!

Nu ska jag gå och kurera mig och sen sova!! God fortsättning allihop...

Kommentarer
Postat av: malin

hej linda Trist att höra att du blivit sjuk

hoppas att du snart är frisk igen

KRYA PÅ DIG

malin

2009-01-04 @ 05:31:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0