Mysdag!

Dagen började med sovmorgon det var skönt eftersom jag hostat massor i natt! Tror kl var 7.30 när vi vaknade... Ringde till läkaren och fick starkare hostmedicin utskrivet så jag hoppas på bättring till natten.

Min syster ringde och var fortfarande dålig så vi ställde in dagens utflykt till henne. Tog en lugn förmiddag och bakade faktiskt pepparkakor då vi hade deg kvar. Theo tyckte det var jättekul och var så duktig hela tiden, har också börjat äta degen nu så det var populärt! Lucas tog en sån lång tupplur på 3 timmar så vi hann en hel del annat med...

Efter lunch kom min mamma och tittade på när Theo åkte skridskor, han har blivit så duktig idag gick det riktigt fort! Och han är så glad och tycker det är kul, gnäller aldrig och vill aldrig sluta! Sen var min mamma kvar tills vi skulle äta kvällsmat för både Lucas och Theo var så superglada att hon var här. Direkt efter maten drog maken med tonåringen iväg på hockeyträning/hockeymatch och vi fick mysa själva. Lucas är så himla cool ibland när han ska sova för när vi är själva hemma så får han välling i soffan medans Theo får kolla på tv, idag såg han inte ens trött ut men när flaskan var tom gick jag in och lade honom i sängen och släckte och gick ut - inte ett pip!! Det tycker jag är häftigt!

Theo har varit nästan sådär övergosig och det är jättemysigt men brukar tyvärr vara ett tecken att han är på väg att bli sjuk, men vi får väl se! Imorgon är första dagen på dagis och det är lite spännande med tanke på att han slutat med blöja nu. Imorgon har han varit torr i 3 veckor och han klarar det toppenbra!

Jag gjorde ju nåt smart ikväll - tänkte att jag måste passa på att frosta av frysen nu när det är så kallt ute. Så klart satte jag igång direkt och efter bara en liten stund så droppade det och snart började isbitar att ramla. Tänkte inte mer på det man när båda barnen somnat så dundrade det rätt bra när det ramlade ner is på gallret. Kom på att det hjälpte att lägga handdukar på varje hylla så nu låter det knappt alls. Nu gäller det bara att hinna rensa imorgon bitti innan dagis/stan/babysim... Är ju fullbokat imorgon med kul saker!

Fick samtal med förfrågan om jobb idag men var tvungen att tacka nej, det är ju inte så lätt längre med kort varsel. Tycker det är jättejobbigt att säga nej även om jag inte kan, vill ju så gärna ställa upp och allra helst på folk som ställt upp för mej många gånger. Men som sagt, det är inte så lätt längre.... Kanske är tur på sätt och vis för idag fick jag en sån där jobbig huvudvärksattack igen, men jag har hittat nåt som funkar - tabletten Eeze! Kanonbra på min skalle...

Här är grabbarna med den roliga giraffen & en med ett lekbord som de också gillar:



Så trots inga planer har vi haft en jättemysig dag!! Nu ska jag ta min hostmedicin med morfin i och hoppas på en bättre natt!!

Pssst! Har inte hört några nyårslöften....!! Någon?

Kommentarer
Postat av: Anna Panna

Nyårslöfte??? Jo nu när du tog upp det så... det får bli träningen, att komma i form och bli ego med den!!



Det måste vara jätte kul med rinken på baksidan:-)

Var det inte vi som sa att vi skulle ta det lugnt och lyssna på oss själva. "Inte kan jobba åt andra-jag får ont i huvudet igen" vad är det jag hör??? Hörru bruden, du är mammaledig och ska inte stressa hör du det!!! Kram kram;-)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0