Utbrytarkungen...

Lucas är en riktig liten buse, alltid glimten i ögat verkligen. Idag upptäckte vi (nåt som mormor redan upptäckt i helgen) att han kan ta sig ur sin gåstol! Han liksom dyker ner på golvet utan att göra illa sig, helt otroligt. Vet inte om det beror på att han är så lång eller om han bara är så himla envis att komma ur!

I natt sov han också första hela natten 18.30 - 06.00! Hoppas det fortsätter, tror att det beror på att han får massor med mat innan läggning. Först mat vid 16, gröt vid 17 och sen välling 18.20. Och allt går i!!

Idag har Lucas och jag varit och storhandlat på Maxi, han sitter och vinkar åt alla och är så glad. Jag lyckades fylla en hel kundkorg med mat och blöjor så även bilen var full hem. Köpte massa köttfärs och gjorde köttbullar, hamburgare och fyllda järpar ikväll. Theo hjälpte till och tyckte det var så roligt att "gojsa" i smeten och även att det var mycket gott sen.... Provade ett nytt recept, kanonbra det kan jag tipsa om:
Till 500gr nötfärs - 1 ägg, 1dl havregryn, 1dl mjölk, 1/2 hackad lök och sen kryddor! MUMS!!

När jag hämtade Theo på dagis åkte vi till Ikea, hade lite att handla där och han fick prova att vara i lekrummet för första gången. Det gick superbra han bara sprang in och hoppade i bollhavet. När jag kom och hämtade honom så lekte han med en äldre tjej även fast hans jämngamla dagiskompis också hittat dit. Väldigt kul hade han!!

Har tagit oss i kragen och fixat testamente, det är ju ganska viktigt i vår situation och nu är det äntligen gjort. Ska nu bara skriva på och ha två vittnen närvarande, kanske ska kolla med grannarna om de ställer upp. Har ni testamenten?

Imorgon hade jag tänkt Polarn & Pyret rean och sen öppna förskolan efter dagis men vi får se vad jag känner för när jag vaknar. Träning på kvällen är i alla fall spikat!!

Kommentarer
Postat av: Sanna

Börjar rean på ytterkläder imorgon? (POP)

2009-01-20 @ 21:58:10
URL: http://barbalala-barbalala.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0