Trotsen håller i sig...

Vaknade i morse och mådde lite sisådär, ont i halsen och olustig i kroppen. Men tog ändå på mej träningskläder och efter lämning på dagis gick jag en snabb promenad på 50 min. Trött och genomsvettig blev jag och det var skönt att duscha, men jag mådde inte direkt bättre.

Tog och lagade massa mat, till kvällen ris och kasslergratäng med chilisås och matlagningsgrädde. Sen blev det också massa pannbiffar och hamburgare. Tycker ändå det är tråkigt, 1500gr köttfärs blir bara till fyra måltider för oss! Men gott smakade det och det luktade så gott i huset!

Efter hämtning av Theo så gick vi hem och åt mellis:



Sen åkte vi förbi mitt jobb och gick upp och köpte ett presentkort på lite massage till min kompis vi skulle till, hon fyller år i morgon.... Hon blev jätteglad och överraskad! Hon är så himla go och vi (jag och M som också var med på presenten) tyckte att det var en bra present till henne och så går vi kanske dit tillsammans och kopplar av nån dag!

Så här älskar Lucas (&Theo) att leka, hälla ut alla småbilarna
på golvet och så bara dyka ner. Och på bilden är det bara typ en tredjedel av alla små bilar, sen har han stora och mellanstora också... 



Theo är lite cool med sin häftiga låtsasmobil:



Usch, treårstrotsen håller i sig, idag när vi var borta var Theo grining, skrikig och allmänt bråkig! Det är lite tråkigt även om de anda mammorna vet precis hur det är (Tack och lov!) de är ungefär likadana alla våra små 3-åringar. Men ibland känner man bara att - nej, nu stannar vi hemma och låter bli att träffa folk ett tag, för det är så himla jobbigt....  När man sen blir riktigt arg så blir han så där jätteliten och ledsen och så får man dåligt samvete. Det är inte lätt....


Imorgon - om jag mår bra - babysim!


Kommentarer
Postat av: TT

Jahaja, jag trodde att friskvårdspersonal visste om att man inte ska ta i när man har något på G i kroppen! ;o)

Det är en regel jag följer stenhårt, hehe!

Kramar till er alla!

2009-01-28 @ 23:01:27
URL: http://tyratok.blogg.se/
Postat av: Satu

Åh vad mycket god mat du lagar!! Får jag komma och bo hos er? :P.

2009-01-29 @ 14:43:40
URL: http://satupoutiainen.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0